Slangen, stappen en voetbal - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Vivian Raeven - WaarBenJij.nu Slangen, stappen en voetbal - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Vivian Raeven - WaarBenJij.nu

Slangen, stappen en voetbal

Blijf op de hoogte en volg Vivian

02 Oktober 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Na vier weken in Zuid-Afrika hebben we er nog lang geen genoeg van! We hebben uit Nederland vernomen dat de langstudeerboete is afgeschaft, dus misschien blijven we nog wel wat langer.. Nee grapje, drie maanden moet ook wel genoeg zijn. Maar gelukkig zitten we pas op 1/3e!

Het afgelopen weekend wilden we de Tafelberg beklimmen, maar helaas. De wolken bleven wederom het hele weekend rond de berg hangen, dus hebben we maar andere dingen bedacht.

Afgelopen donderdag hadden we dienst met een intern die het niet nodig vindt dat wij erbij staan te kijken, dus stuurde hij ons weg: ‘Go away, you guys should go to Stellenbosch and go out, I want evidence tomorrow!’. Tegen An en mij hoef je zoiets geen twee keer te zeggen (want: al vier weken niet geweest stappen), dus waren wij rond 22u in Stellenbosch. Viel me dat even tegen! De stapavonden in deze stad met 23000 studenten zijn op wo, vr en za en toen wij in een café binnenkwamen, gaven ze net de laatste ronde. Juist ja, op donderdag. Braaf waren wij voor middernacht thuis, met evidence ;)

Vrijdag naar het Afrikaanse Taalmuseum geweest, een snake farm bezocht en brandy geproeft. Bij de snake farm bleek een boa constrictor ontsnapt te zijn.. die snel gevangen werd door de slangenvanger. En ik mocht hem ook even vasthouden, supergaaf! Buiten hielden ze allemaal lieve konijntjes, cavia’s en vogeltjes. Helaas, het lot van deze dieren was toch echt de slangenmaag.
De rondleiding bij een distilleerderij waar ze brandy maken, en de ‘brandy, chocolate and coffee’-tasting daarna beviel ons goed. Brandewijn hoeft echt niet alleen door oude mannetjes gedronken te worden!

Zaterdag reden we weer naar Kaapstad: wij hadden namelijk kaartjes voor de voetbalwedstrijd tussen Ajax Cape Town (met hetzelfde logo als Ajax Amsterdam) tegen de University van Pretoria in het enige echte New Green Point Stadium, waar het WK in 2010 plaatsvond! Het stadium zat maar voor zo’n 5% vol en Ajax verloor met 1-5 (de coach komt uit Nederland), maar wij vonden het prachtig en de Afrikanen om ons heen vonden het ook wel lollig dat wij ertussen zaten. Maar de coach moet toch echt terug naar Nederland, volgens de fanatieke fans.

Zaterdagavond hebben we het fiasco van donderdag helemaal goed gemaakt. Samen met twee andere Nederlandse meiden die een half jaar in Stellenbosch studeren, zijn we gaan stappen op Long Street in Kaapstad (DE stapstraat). Onze outfits waren totaal niet op stappen ingesteld, ons haar zat niet en we hadden onze gewone tassen mee, maar we hebben nog nooit zo vaak op een avond gehoord hoe goed we er wel niet uitzagen. Die Afrikanen leggen toch net ietsje makkelijker contact dan de stugge Nederlanders! (voor opa: nee opa, ik kom niet met een Afrikaan thuis)
De avond was erg geslaagd, wat ertoe leidde dat we zondagochtend moe uitcheckten. In het planetarium bekeken we ‘the sky tonight’ alvast, waar we leerden welke sterrenbeelden we hier kunnen zien. ’s Avonds aten we in een café waar ze oktoberfest vierden. Geloof me, een magere kleurling in lederhosen is erg grappig. Een dikke trouwens ook ;)

Samengevat: we vervelen ons niet en maken alleen maar meer plannen. Keep you updated!

Baie dankie voor de smsjes trouwens, ik vind ’t leuk om wat uit Nederland te horen!

• 03 Oktober 2012 - 12:30

Anja Prevoo:

Hey Vivian,

Wat ziet het er allemaal SUPER uit!! Heb net de foto's bekeken, wat een geweldig land, natuur, kleurrijke mensen en dieren die je hier alleen maar in de dierentuin ziet. Ben gewoon jaloers op jullie allebei, was ik nog maar eens jong......
    Geniet nog van alles wat jullie meemaken, voor je het weet ben je weer terug in ons kikkerlandje
    (met die saaie, stugge hollanders, ha ha!)
    By the way,die 'slanke' afrikaan met lederhose is echt om te lachen!

Lieve groetjes, ook voor je vriendin,

Anja

• 03 Oktober 2012 - 16:54

Inge:

Moppie! Heb je zelf ook nog een balletje getrapt? Leuk dat er toch ook nog redelijk te stappen valt. Al was die intern blijkbaar zelf ook niet zo op de hoogte van de stapmogelijkheden...