In den beginne.. - Reisverslag uit Paarl, Zuid-Afrika van Vivian Raeven - WaarBenJij.nu In den beginne.. - Reisverslag uit Paarl, Zuid-Afrika van Vivian Raeven - WaarBenJij.nu

In den beginne..

Blijf op de hoogte en volg Vivian

04 September 2012 | Zuid-Afrika, Paarl

Daar zaten we dan, Andrea en ik, in het vliegtuig op weg naar Zuid-Afrika. Met Turkish Airlines, de goedkoopste beschikbare maatschappij, hadden we niet al te hoge verwachtingen. Wat bleek: prima ruimte, iedereen een apart schermpje met genoeg films, korte series, spelletjes en vluchtinformatie voor wel drie reizen de wereld rond. We kregen op onze vlucht naar Istanbul al een maaltijd, en na onze overstap kregen we om 3u 's nachts wederom een maaltijd. Als Nederlander (Gratis!! Hebben hebben hebben) en Bourgondier (hmm, dolma's, proeven proeven proeven!) kon ik dat niet laten staan, dus ik kwam overvoed aan in Kaapstad.

Daar kletterde de regen en wind keihard tegen het vliegtuig aan. Hello Africa! Gelukkig trokken we ons niet veel aan van de heftige storm en kregen we onze gehuurde Renault Sandero meteen mee. Aan het links rijden waren we zo gewend (hoewel, gisteren reed ik opeens rechts, en soms met je opeens met je rechterhand in de lucht aant schakelen. Maar verder gaat het prima!).

De student residence valt tegen met zijn koude nachten, nauwelijks sociaal contact, geen computers, verbod op alcohol en 1 zender op tv. Maar daar hebben we 't verder niet over.

De avonturen van het afgelopen weekend:
1. Roadtrip van zo'n 300km langs kloven en valleien, rotsen en sinaasappelbomen. Prachtig, elke 500m was een foto waard! We besloten een extra lange weg te nemen en kwamen patsboem op een onverharde weg... maar die zou vast ook weer patsboem ophouden. Neuuuh, forget it! De hobbels werden dieper, de steentjes sprongen steeds hoger op langs de auto en het werd langzaam donker. Gelukkig kwam er na 30km, dus bijna een uur voorzichtig rijden, een eind aan :D
2. Hoe toeristisch: de crocodile farm! We hebben geknuffeld met een 3mnd oude krokodil named Charlie en konden de rondleiding in het Zuid-Afrikaans perfect volgen, superleuk!
3. Zondagmiddag op zoek naar een wijnproeverij, maar alles was al dicht. Er was dat weekend blijkbaar een wijnfestival geweest waarbij de nieuwste wijnen gereleased werden, en bij een landgoed was dat bijna op zijn einde. Toen wij info vroegen over de gewone proeverijen, was het: 'You can taste now, it's free but hurry, you get a glass, go go go go!' Dus zaten wij een minuutje later met een gratis wijntje op een landgoed te genieten van de laagstaande zon en de dronken mensen om ons heen. Als God in Afrika :)
4. Coschaptijden: van 7.30 tot 16.30. Hoezo uitslapen en vroeg naar huis, nee hoor. Daarbij een 24u-dienst per week.We hebben gelukkig kunnen regelen dat we die samen doen, en dan op een donderdag. Dan kunnen we vrijdagochtend om 10u gaan slapen en 's middags meteen ons weekend gaan vieren.

Het eerste verhaaltje is nu wel lang genoeg, ik probeer nog wat foto's te plaatsen voor het internetcafe sluit.. Tot snel!

• 04 September 2012 - 18:18

Mathijs:

Wow ziet er goed uit Vief! Ga dit zeker gebruiken als goede basis voor wanneer Lies en ik eindelijk die kant op mogen. Al baby's gevangen? Veel plezier daar! X

• 04 September 2012 - 18:36

Inge :

Hahaha, gelijk aan het eten en de wijn, mooi! Wat een cutiepie is Charlie. Veel plezier met de toerist uithangen en veel succes de komende coschapdagen...

• 04 September 2012 - 19:38

Bente:

Wauw, krokodilletje knuffelen, jij durft!
    Jammer dat je co-schap geen vakantie is, maar is het wel leuk?
    En al leuke plannen voor komend weekend?
    xx

• 04 September 2012 - 19:38

Bente:

Wauw, krokodilletje knuffelen, jij durft!
    Jammer dat je co-schap geen vakantie is, maar is het wel leuk?
    En al leuke plannen voor komend weekend?
    xx

• 07 September 2012 - 11:08

Maartje:

Hee schattie! Klinkt goed al die avonturen! Jammer van de uren van je coschap, maar goed die zijn in NL ook zo en daar mag je vast meer :-) Ben benieuwd naar al je belevenissen!!
    XXX