Actie! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Vivian Raeven - WaarBenJij.nu Actie! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Vivian Raeven - WaarBenJij.nu

Actie!

Blijf op de hoogte en volg Vivian

11 November 2012 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Linnie's in town! We deden een bliksembezoek Kaapstad in een paar dagen, waarin we de highlights bekeken. Ook bezochten we Robbeneiland en kregen daar een tour over het eiland en een rondleiding door de high security prison door een ex-gevangene.

Daarna bezochten we het zuidelijkste puntje van Afrika: Cape Agulhas. Hier botsen de Indische en de Atlantische Oceaan, en kijk je dus over zee uit over de twee oceanen. Erg leuk om op dat punt te staan, hoewel je verder niet zoveel merkt van die scheiding tussen twee oceanen.

De volgende stop was Oudtshoorn. Dit dorpje heeft van de struisvogel haar handelsmerk gemaakt: niet alleen zie je overal struisvogelfarms en kun je dan altijd wel een rondleiding krijgen en op struisvogels rijden, ook staat in elk restaurantje struisvogel op het menu en krijg je alle mogelijke accessoires: van leren tasjes (struisvogelleer is het duurste soort leer) tot prachtige veren en struisvogelei-lampjes. Wij maakten daar goed gebruik van en aten struisvogelvlees in een restaurantje waar de prijzen sinds het uitkomen van onze lonely planet (2006) met ruim 300% zijn gestegen en we ons dus ietsje vergisten (maar het was wel lekker). Op een farm leerden we alles over struisvogels, stonden op eieren en mochten even op de struisvogel zitten. Het racen lieten we maar over aan de twintig kilo lichtere jockeys..

In de nabij gelegen Cango Caves zagen we druipsteen- en andere formaties van ruim een miljoen jaar oud, kropen we langs spelonken en gleden over diezelfde steenformaties tijdens onze adventure tocht. Een greep uit de te overwinnen avontuurtjes: post box, chimney, tunnel of love en lumbago.

In Knysna rustten we na deze acties uit op een prachtig verlaten strandje nabij de tweede gevaarlijkste haveningang ter wereld, die we per ferry van dichterbij bekeken.

Daarna was het gedaan met het rusten. We zweefden hoog tussen de oude bomen van het Tsitsikamma-park met onze canopy-tocht, wandelden over bergpaadjes, rotsformaties en losse stenen naar een afgelegen waterval in datzelfde park en liepen over de suspension bridge bij de riviermond van de Storms River. Waar de mist als donderslag bij heldere hemel verdween toen wij er overheen liepen.. En steeds weer konden we uren blijven kijken naar de bomen, planten, bloemen, dieren, stenen en vooral de golven die hard op de rotsen sloegen.

Maar nee, het hoogtepunt van alle adrenalineboosters komt nog. In Zuid-Afrika is namelijk de Bloukrans Bridge, waarvan het hoogste punt op 216 meter boven de grond ligt. De brug staat bekend als de hoogste brug ter wereld waar je kunt bungeejumpen.
Nu of nooit? Fear is temporary, regret is forever?
Wij wogen onze angsten tegen onze drang naar avontuur af en sprongen van die brug. Het was eng, maar baie lekker!

• 12 November 2012 - 08:42

Inge:

Daredevil! Ik zou het niet durven hoor. Inflatie na uitgave van bepaalde Lonely Planets klinkt zeer bekend in de oren... X

• 13 November 2012 - 13:50

Maartje:

Suuuupergaaf Vief! Ik zag de foto op facebook :-) Ik doe het je niet na..

xxx

• 14 November 2012 - 11:44

Irene:

wtf, lijkt me echt doodeng!! maar goed motto en daar doe je het dan allemaal voor. Leuk dat jullie nu lekker met zn 2en aan het rondtoeren zijn. Ik wil ook op een struisvogel zitten!!! jaloers jaloers.

Vief je word wel gemist hoor!!!!

xx

• 16 November 2012 - 17:54

Maaike:

Ha Vief, wat ontzettend gaaf! Wil wel als je terugkomt (jippie, bijna!) alles (ALLES) erover horen :) XXXX